Návštěvnost webových stránek je měřítkem jejich popularity. O tom v podstatě není sporu. Avšak to, kolik lidí danou internetovou stránku navštíví, je dáno hlavně tím, kolik lidí se o ní dozví.
V dnešní době je nejčastějším způsobem, jak uživatel objeví jemu doposud neznámý web to, že se odkaz na něj objeví ve výsledcích internetového vyhledávače po zadání nějakého slova či fráze. Většina z nás ale prohlíží pouze prvních pár odkazů. Je tedy nutné, aby daná webová stránka byla mezi nimi.
Nejčastěji používanou metodou, jak toho dosáhnout, je použití metody SEO, tedy Search Engine Optimalization, tedy optimalizace vyhledávače. V čem spočívá? Jednoduše v tom, že se napíše mnoho článků, které obsahují jednak dané klíčové slovo či slova a také odkaz na internetovou stránku, kterou chceme ve vyhledávání posunout směrem vzhůru.
To má za následek mírné zmatení algoritmu vyhledávače, který bude daný web považovat za populárnější, než ve skutečnosti je – vždyť se o něm mluví na spoustě stránek! Tento postup je velmi účinný a je používán mnoha velkými firmami.
Vzhledem k počtu článků, které je nutné napsat, aby byl výsledek alespoň trochu vidět, je jasné, že cena SEO optimalizace nebude zrovna nejmenší. Zabývají se tím specializované firmy, které si najímají profesionální písaře, kteří tyto články píší, a pak je publikují na doménách, které vlastní.
Už z toho je jasné, že cena nemůže být nízká. Koneckonců je nutné zaplatit jak zaměstnance, tak pronájem či koupi oněch domén. Dále tu pak máme samozřejmě vedoucí pracovníky, oddělení přijímající objednávky od klientů, ti všichni vyžadují pravidelnou výplatu. Neměli bychom se tedy divit, že výsledná cena je taková, jaká je.
Z výše uvedených důvodů je také jasně patrné, že se nejedná o metodiku vhodnou například pro soukromé blogy. Zde by byl zisk minimální a cena je příliš velká, než by odpovídalo výsledku. Jistě, pokud máte spoustu peněz a toužíte po popularitě, můžete to zkusit. Avšak věřte tomu, že v tomto případě skutečně proděláte.