Všichni víme, že sto procentním vlastníkem je Student Agency. Méně už se ví, že do obchodního rejstříku byla tato společnost zapsána 20. března 2009 a od té doby nás s většími či menšími úspěchy či neúspěchy vozí nejen u nás doma, ale i v zahraničí.
Potíže se překonaly, a tak nyní šupajdíme s touto společností po Evropě a každou novinku vítáme.
Trasy jsou různé, jak vlakové, tak autobusové, a ve tvrdé konkurenci je těžké obstát. Proto také byla společností obsazena trasa Ostrava Praha, kde měla „nahradit“ nespolehlivá pendolina. U těch byly neustálé potíže a mráz pár stupňů pod nulou je občas vyřazoval z provozu. Tehdy nastoupil RegioJet a hle, vše fungovalo dokonale.
Vybrat si můžete z několika tras, a to jak tady u nás, tak se můžete nechat dopravit i do některých měst Evropy. Bohužel, není jich mnoho, a proto se firma rozhodla k radikálním krokům.
Od prosince roku 2011 začala firma dovážet cestující mimo naši vlast, a to na Slovensko. Sice jen kousek, ale kde nic není… I ta Žilina byla dobrá. Nu a vidíte, dnes je toho deset krát více. A ještě bude. Protože…
Nové linky se již chystají i když je zatím vše jen v plenkách. V každém případě by měl jezdit vlak až na Ukrajinu a do Budapešti.
Totiž, věc se má tak. Cestující z Prahy do hlavního města Maďarska musel přesedat. Většinou ve Vídni. Nyní tomu tak nebude. No, nyní, od příštího června. Dvě z linek do Vídně budou prodlouženy právě až do Budapešti, takže přesedání a další čekání odpadne. Jistě potěší všechny, kteří takto cestovat potřebují.
S Ukrajinou to bude tak, že by se měly jezdit spoje z noční Prahy, a to až na hranice a kousek za ně. Ostatně to tak již funguje. Dále však nemohou kvůli kolejím, mají totiž jiný rozchod. Takže si cestující jen přesedne do autobusu a bude zavezen třeba až do Lvova a jiných oblastí. Tedy tam, kam zatím ještě RegioJet nezajíždí. Uvidíme, zda to bude vyhovovat a zda se to vyplatí.